Sitten vielä paluu luokkaani ja niihin muihin tarvikkeisiin kuin kirjoihin (tosin yllä olevan musiikkikaapin päällä näkyy muutama henkilökohtainen laulukirjani). Kuten yllä sanoin, haluan pitää omat henkilökohtaiset työhön liittyvät tarvikkeeni erillään koulun tarvikkeista. Toki ne työskennellessä saattavat hetkittäin sekoittua, mutta nimikoinnin ansiosta on aina helppo varmistaa, että ne eivät lopullisesti pääse sekoittumaan keskenään.
Vaihdoin viime keväänä lukuvuoden päätteeksi luokkahuonetta ja kävin kesällä järjestämässä uuden luokkatilani lattiasta kattoon ja nurkasta nurkkaan. Aivan kuten kotona, niin myös työpaikalla, minua helpottaa se, että kaikilla tavaroilla on oma paikkansa (vaikkeivät ne aina paikoilleen joka käänteessä päätyisikään). Niinpä päädyin tekemään erillisen matikkakaapin, joka on kuvissa näkyvistä kaapeista oikeanpuoleinen. Vasemmanpuoleinen laulupussilla varustettu kaappi sen sijaan kätkee sisälleen musiikkiin, liikuntaan, kuvataiteeseen ja käsitöihin liittyviä kirjoja, kansioita, CD-levyjä ja muita tarvikkeita. Nämä ovat juurikin niitä henkilökohtaisia, omilla rahoilla ostettuja, työhön liittyviä tarvikkeita ja materiaaleja. Osa tavaraoista seilaa myös kodin jatyöpaikan väliä aina tarpeen mukaan. Esimerkiksi nyt pääsiäisen ajaksi tarvitsin uskontotunneille lastenraamattua ja lasten virsikirjasta löytyviä lauluja, joten vein ne kotoa töihin. Toisinaan käy niin, että etsiä jotakin kirjaa tai nuottia kuumeisesti joko kotoa tai koululta ja se onkin sitten juuri siellä toisessa osoitteessa.